.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
«فولادشهر» هديه دولت به استان سمنان ؛
شهميرزاد در آستانه شهرستان شدن

شمال نیوز:  ارتقاي يک روستاي کوچک به نام «فولادمحله» به «فولادشهر» هديه دولت در سفر استاني به سمنان بود.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ،با اعلام نظر مصطفي محمدنجار، وزير کشور که در حاشيه سفر استاني هيئت دولت و رئيس جمهور، در نشست شوراي اداري شهرستان سمنان شرکت کرده بود، فولادمحله‏اي‏ها به آرزويشان رسيدند و به «فولادشهر» ارتقا پيدا کردند.

همچنين با اين تغيير، بخش شهميرزاد که يکي از خوش آب و هواترين مناطق استان سمنان و شهر نمونه گردشگري بين ‏المللي است، در آستانه شهرستان شدن قرار گرفت. فولادمحله يا پولادمحله يکي از روستاهاي شهرستان مهديشهر در استان سمنان است. اين روستا در 76 کيلومتري شمال شرقي شهر مهديشهر و 93 کيلومتري شمال‏شرقي شهر سمنان قرار دارد.

فولاد محله مرکز دهستان پشتکوه است. بر پايه سرشماري در سال 1385 جمعيت فولادمحله يک هزار و 344 نفر بوده است.

اين روستا داراي پايگاه اورژانس، ايستگاه اقليم‌شناسي، سالن ورزشي، مرکز بهداشتي‌درماني و خانه بهداشت است. ايالت سنگسر که فولادمحله جزئي از آن است تا قبل از شهريور 1320 داراي فرمانداري نظامي بود که بخش دودانگه و چهاردانگه و نقاط ديگري از شهرستان ساري سابق جزو آن بوده است.

فولادمحله تا چند سال پس از انقلاب جز بخش دودانگه‌ شهرستان ساري بوده است ولي بر پايه تقسيمات جديد دو دهستان از دهستان‏هاي بخش دودانگه‌‌ ساري (يعني نرم‌آب‌دوسر و پشت‌کوه) از اين بخش جدا و به ترتيب به بخش چهاردانگه و بخش شهميرزاد شهرستان مهدي‌شهر پيوست شدند. اين‌گونه کليه روستاهاي پشت‌کوه و از جمله فولادمحله از استان مازندران جدا و مجددا به حوزه تقسيمات پيش از 1320 و به استان سمنان پيوستند.

سخنراني در جمع مردم سمنان و شاهرود، تشکيل کارگروه‏هاي تخصصي، نشست پاياني هيئت دولت و تشريح مصوبات و دستاوردهاي سفر از مهم‏ترين برنامه‏هاي کاري رئيس‌جمهوري در استان سمنان بود. سفرهاي استاني رئيس‌جمهور و هيئت دولت پس از وقفه‌اي يک ساله، بار ديگر با سفر محمود احمدي‌نژاد، رئيس ‌جمهوري اسلامي ايران به استان سمنان آغاز شده است.
به گزارش فارس، آخرين سفر استاني رئيس‌‌جمهور در خردادماه سال گذشته و به استان خراسان رضوي انجام شد که طولاني‌ترين سفر استاني احمدي‌نژاد محسوب مي‏شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 24 فروردين 1392
شامرزا بو پایدار احمدی نژاد بو پایدار میثم ساری
موسوی 15 مهر 1392
باسلام
لطفا کلمه روستای کوچک را اصلاح کنید
فولادمحله بزرگترین روستای استان سمنان و کشور بوده که در سرشماری سال 85 از سوی بعضی مسئولین بخش تخلف صورت گرفت که با اعتراض مردم و شورای اسلامی در حد وزارتخانه روبرو شد. آمار فولادمحله در سال 90 بالغ بر 4000نفر میباشد که فولادمحله ایها شهر شدن خود را جشن گرفتند.
با تشکر از شمال نیوز
پاسخ ها به این نظر
بلوکی 31 خرداد 1393
آدم حسابی‏‏‏- کل شهمیرزاد با توابعش 8000 نفر جمعیت دارند اونوقت فولاد محله 4000 نفر جمعیت داره؟ نکنه تو آفتاب آمارگیری کردین.
ضمناَ یه اگه تونستی یه سر به ده صوفیان و مومن آباد و لاسجرد و چاشم و.... تو همین استان بزن تا معنی روستای بزرگ را متوجه بشی.
زرشک آبادی 24 خرداد 1393
زرشک از محصولا شهرستان شهمیرزاد می باشد.
آغوز 31 خرداد 1393
همینطوری و کشکی که نمیشه گفت شهر نمونه گردش گری . شهر نمونه گردش گری باید شرایط خاص خودش را داشته باشه. شهری که یه مسافرخونه هم نداره چطور میتونه شهر نمونه گردش گری باشه. این نام گذاری هم مث بقیه کارهای احمدی نزاد دیمی بود. مثل مدیریت کردن جهان و هاله نور و....... بهر حال زیاد جدی نگیرید

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.069 seconds.